Sunday 29 January 2012

KEPUTIHAN

Dulu ingat susah sangat nak buat biz PB ni. Tapi bila start buat, alhamdulillah dalam masa seminggu, 3 sets dah terjual. Syukur sangat. Mula-mula nak bukak mulut nak bagitau officemate pun rasa segan, takut kene reject. Tapi tak sangka pulak diorang berminat. Itu la orang kata tak cuba kita tak tau kan.

My first buyer, indian lady. Thanks Krish!!. Bila dia dah pakai memang dia satisfied sangat. Katanya badan rasa sedap & mantap. Pastu keluar white discharge yang banyak.

White discharge atau keputihan memang dah sinonim dengan wanita. Sebabnya ialah kerana faraj dan pangkal rahim memang mengeluarkan lendir atau cecair yang dipengaruhi oleh paras2 hormon estrogen & progesteron dalam darah wanita untuk melindungi sel-sel & dinding saluran faraj.

Bila ada keputihan ni biasanya kita akan rasa gatal-gatal dan tak selesa. Kadangkala ianya berbau dan menyebabkan rasa sakit ketika membuang air kecil. Memang rasa tak selesa. Takkan nak garu selalu kan. Melecet pulak jadinya.

Tapi jangan pandang remeh ye masalah keputihan ni. Boleh menyebabkan mandul tau bila terjadinya infection dalam bahagian rahim, ia bukan saja menyebabkan kegatalan dan berbau, malah boleh merosakkan kilang telur.

Girdle Premium Beautiful ada jaring-jaring lubang udara untuk pengaliran udara. Kita akan rasa kering dan mengelakkan dari bakteria membiak, fungus dan berbau. Biasanya mula-mula pakai memang akan keluar keputihan banyak tapi lama kelamaan makin berkurangan.

So, apa lagi? Jangan takut nak spend untuk sesuatu yang baik untuk kesihatan jangka panjang kita. Esok-esok apa-apa jadi kat diri kita, kita yang kena tanggung sendiri. Sayangi diri kita ye kekawan.

Cari saya, saya selalu ada :)

XOXO

No comments:

Post a Comment